TurboCAD Forums

The Ultimate Resource for TurboCAD Knowledge

Register
 
When replying to a specific statement be sure to quote the previous post.

LED strip ??
Read 1192 times
* February 15, 2017, 06:57:05 AM
How effectively do LED strip (LW)? Advise anyone?
500 points or spotlights is a good way.

Logged


February 15, 2017, 08:05:15 AM
#1
Ahoj, niekedy daaaaavno tj v roku 2011/2 som to v LW riesil takto. Prikladam subor. Mozno pomoze

EDIT: Myslim, ze to bolo bez tienov z led pasu a malo to este jednu vadu, ze to prechadzalo skrz pevne objekty  ???  ale na druhu stranu to bolo celkom rychle aj pri vysokom pocte svetiel!
« Last Edit: February 15, 2017, 08:09:13 AM by Majo »

Logged
Intel Core i7-3770 CPU 3,40GHz, 16GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760, 120+60GB SSD, Win 7 HP 64bit

TurboCAD Pro Platinum x64
www.invent-dizajn.sk, www.facebook.com/marian.jurcak


* February 15, 2017, 10:38:29 AM
#2
Díky ....... ale.

Uffff. Právě jsem provedl nejdelší rendrování za 15 let co používám TurboCAD, divím se, že jsem to vydržel :-) Rendrování scény trvalo 4253s, tj. 1 hod 10 min 53s !!!! Toto určitě nemohu považovat za efektivní. Z toho co jsem sám zkouÅ¡el mohu říci, že přes bodová osvětlení není správná cesta ( k lepšímu vizuálnímu elektu ano, ale ne k vyváženému poměru výsledek/čas ). Lepší výsledky jsem dosahoval přes area, area v poli, přes area uzavřenou v objektu s díramy pro světlo. Nicméně .... pro jedno či pár světel to fungoval, ale jakmile tam bylo těch samostatných LED pásků víc, nebo se překročil nějaká poměr šířka/dílka přestalo to fungovat. Problém s nenastavidelnou intenzitou, nepoměr záření objektu a produkovaného světla, nereakce na umístění x,y,z a vektoru atd. Proč? Protože TurboCAD - skvělé myÅ¡lenky, ale ti nejnižší,"manuální", programátoři .. to je děs běs, hrůza, to jsou vÅ¡echno programátorské chyby na úrovni dědičnosti tříd objektů při doplňování a rozÅ¡iřování programu.

Každý používáme TC jinak .... pro mne architekta/stavaře je výsledným produktem projektová dokumentace stavby - ta musí být 100%. Doplňkem, přidanou hodnotou, je to, že jsem schopen s investorem tu stavbu v PC procházet on-line v rychlém rendrování a jakmile se "zakecáme" počítač provede během pár minut kvalitní rendrování v plném raytrace. A potom se posunujeme stavbou dále. Tj. nepotřebuji 100% kvalitu rendrování, ale stačí mi třeba na 40% kvality .... ale musí být rychlá - ten investor se opravdu nechce dívat hodinu a půl na monitor kde nic nepřibývá :-) A ani mně :-) Komu by se chtělo, že?
Vůbec si nedovedu tedy představit, jak by osvětlení z zaslaného mohlo fungovat v mých projektech? Když v triviální scéně (omlouvám se za výraz) s 100 prvky to rendrování trvá 70 minut. Jak by asi dlouho trvalo ve stavbě s 800.000 prvky? Na projektu, na kterém aktuálně pracuji, trvá nejvíce času kalkulace stínů pro 65 luminačních zdrojů světla (LED panely) ... pro jedno světlo cca 3s ( kalkulace toho stejného proběhla u souboru z přílohy za 2-3s za vÅ¡ech 58 zdrojů). Kdybych tedy do projektu přidal taková světla ... Led pásky s cca 500 body, potom by možná počítač nebyl schopen vytvořit jednu scénu ani za celý den a noc.

Jde mi opravdu jen o tu efektivnost, udělání samostatného LED pásku na kousku stěny není nic složitého.
Spíše mi Å¡lo o to, zda-li někdo netestoval ... úspěÅ¡ně netestoval ... luminanci goniometrická čára. Dle mého soudu je to může být právě ten efektivní způsob udělání LED pásku. Nicméně - prostě TurboCAD - u mne luminance goniometrická čára nechce vůbec nijak fungovat.


Např. u Led panelu : je-li sám, nebo jen pár kusů, funguje správně jen s area. Když se překročí určité množství kusů přestane fungovat správně - přestane zářit, světlo dolů vÅ¡ak produkuje stále správně. Příklad řeÅ¡ení : přidá pod bodové, které panel rozzáří, byť šíření světla nahoře na stropě není zcela správné. Funguje ... a je rychlé. Pro srovnání ta noční scéna trvá cca 10minut, z toho kalkulace stínů 6minut (souboru v příloze 2-3s). Když ho jednou spočítá, nepočítá ho již znovu, takže mohu plynule procházet v rychlém r.  a jak se zastavím ... plný raytrace trvá již jen 4 minuty na scénu 1920x1080. To považuji za efektivní řeÅ¡ení výsledek/čas.




Logged


* February 15, 2017, 11:03:47 AM
#3
I am sorry. I am unable to translate this, I do not speak English so well.

We are talking only about efficiency and productivity when rendering (Quality result vs. time). Personally, I prefer a lower quality, but a quick result.

Logged


February 15, 2017, 11:25:04 AM
#4
Presne rozumiem potrebam, ktore opisujes! A tiez tomu ako narasta pri pocte luminancii cas rendra a jeho kalkulacia. LW je proste v stadiu, ked sa uz nevyvija a tym padom doplaca na to uzivatel, ktory bol velmi dlhu dobu odkazany iba na tento rendrovaci "motor". Preto som po cca 8 rokoch, presiel pri prvej moznej prilezitosti na RED. Nebudem ho obhajovat, pretoze by to bol suboj bez vitaza. Dalsim dovodom boli hranice, za ktore uz LW bolo tazko tahat. Ja skor potrebujem kvalitnejsiu vizualizaciu, aj za cenu vyssieho casu rendra, nech uz je to v ktoromkolvek rendrovani alebo style.

Vsetko je o syle prace a urcite TC patri medzi produkt, kde si tak trochu uzivatel musi poradit sam a vynajst si sposob prace aby bol aj efektivny a zaroven dosiahol kvalitu, ktoru potrebuje. Inac na TC som presiel aj vdaka vam + ostatnym tu "machrom" na fore :) to len tak na okraj a tiez pomeru ceny za TC a mozneho vystupu z neho. Neviem, ci si skusal RED rezim - materialy, luminancie a pod. myslim, ze ponukaju o nieco viac ako LW. Teda skor by som rad videl porovnanie co dokaze RED motor s vacsim projektom tvojich parametrov. Uz od skrytej ciary!, zakladnej vizualizacie v Quality rendre az po Rendrovacie styly. Ale to iba na okraj, pripadne ak nemas na to cas, tak by som sa aj ponukol preklopit takyto projekt do RED materialov a pod. U mna su to skor projekty o par miestnostiach.

Logged
Intel Core i7-3770 CPU 3,40GHz, 16GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760, 120+60GB SSD, Win 7 HP 64bit

TurboCAD Pro Platinum x64
www.invent-dizajn.sk, www.facebook.com/marian.jurcak


* February 15, 2017, 12:00:30 PM
#5
ZkouÅ¡el jsem RedSDK, dříve, ale výsledky byly rozporuplné.
Jednak moje grafiky RX480 nebo GTX960 nejsou podporované ... to už samo je omezení ( pracuji v TC21), nicméně na stará HD7770 byla podporovaná. V některých věcech to opravdu bylo svižnější a to dost výrazně, ale přinášelo i spoustu problémů. Budu se opakovat ... na programároské úrovni, kdy někdo nezvládá upravit dědičnost třídy objektu na nový stav vývoje programu.

Shrnul bych to asi takto (práci s RedSDK - v TC21) :
Pokud se používají jednoduché objekty a struktury ... bezva.
Ale běda, pokud chci člověk použít něco složitějšího. Složitějšího = to co potřebuji pro svou práci - parametrické symboly a vícehladinové bloky, skupiny, pole. Potom to okamžitě přestává pracovat - věci co mají být průhledné jsou neprůhledné, čáry které mají být vidět vidět najednou nejsou, jsou jiné barvy apod. Prostě ... ten objekt neví co má dědit, která vlastnost je dominantní, zda-li jednotlivého prvku uvnitř bloku, či nadřazeného bloku, symbolu, parametru jako celku. Někdy to interpetuje tak, jindy onak ( nelze nalézt řád ... v tom okamžiku bych to nějak oblbnul, jako větÅ¡inu věcí v TC). A tak jsem začal opět používat jen LW.
Nicméně mám informace, že v nových verzích TC byly mnohé z těchto problémů opraveny, jde o to, zda vÅ¡echny. Docela rád bych testnul TC2017 (klidně i beta), na který přejdu ... pokud bude naznačené v pořádku, potom RedSDK asi taky začnu používat. Zdálo se mi, že efektivněji pracuje a rozkládá zatížení CPU a i GPU než LW.


Logged


February 15, 2017, 01:19:18 PM
#6
GTX 960 by mala byt podporovana. Skus si driver vyhladat na -> http://www.redway3d.com/downloads/public/documentation/bk_ba_gpu_chipset_reference.html

Co sa tyka ostatnych veci tak chapem, ze su veci, ktore pouzivas v ucite vacsej hlbke ako bezny uzivatelia, ktorych je vacsina. Tym nechcem povedat, ze to nema byt plne funkcne! Casto sa stava a na to som bol upozorneny aj ja priamo od vyvojarov, ze nemaju spatnu kontrolu od ludi, ktory idu viac do hlbky a otestuju vsetko az na kost, ak to mam takto napisat. Takze urcite je potrebne na taketo veci upozornovat a najlepsie bombardovanim vyvoja. Teraz je sice obdobie, kedy sa uz pripravuje nova tohtorocna verzia, takze, hned potom je mozne zatlacit na tieto "ostatne" veci. Dobre a pozitivne je, ze sa k tomu nikdy nestavaju chrbtom ak tak nerobime aj my uzivatelia. Potom ostavaju veci "nedokoncene" a polofunkcne. Takze ak vyjde nova verzia, po tvojom otestovani sa kludne pripojim, k tvojim namietkam a pripomienkam na zlepsenie fungovania. Takze mi kludne hod do posty aj tu cez forum link na vlakno, kde treba nieco podporit.

Logged
Intel Core i7-3770 CPU 3,40GHz, 16GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760, 120+60GB SSD, Win 7 HP 64bit

TurboCAD Pro Platinum x64
www.invent-dizajn.sk, www.facebook.com/marian.jurcak


* February 15, 2017, 08:18:26 PM
#7
Ona to je GTX960M  a ne GTX960 .. v notebooku. Ovladače a systém udržuji permanentně v té nejakutuálnější podobě, maximálně den po jejich vydání je u mne nainstalováno.
V konfiguraci GTX960M 4GB, W10-64 a TC21.2Plat 64bit podporovaná není ... tedy aspoň to ohlásí vždy při přepnutí na RED režim.

Souhlasím. Velkou výhodou TC ale je to, že větÅ¡ina problémů, když to nefunguje jak má,  jde nějak "oblbnout". Nicméně ... já jsem koncák, uživatel. Vydělávám si tím, že udělám projekt. A vydělám tím více, čím rychleji ten projekt vytvořím. Pokud strávím polovinu času s řeÅ¡ením nějakého problému s TC ... potom si nevydělám pochopitelně nic. JeÅ¡tě že mne to projektování živí jen z cca 1/3, hlavní náplní je řízení realizací staveb :-) :-)
Potenciál má TC vÅ¡ak obrovský, nejsilnější mi přijde v modelování, horší je to s modifikací ( modifikovat jednoduché jde taky bezva, ale rozsáhlý projekt je něco jiného ) a nejslabší je v procesu přenosu na papír a anotacích a případnou vazbou na data. Pokud to člověk udělá najednou z čisté vody, není to tak straÅ¡né. Ale ... žádná stavby se bohužel v dneÅ¡ní době neobejde beze změn .... mimo úpravy modelu, to je potom s TC "peklo na zemi".

Logged